Εγοπρόβατα

του Απόστολου Διαμαντή
Επειδή η συζήτηση ήταν έντονη επανέρχομαι για τα ελληνικά των γλωσσολόγων.  Το κείμενό τους ήταν εντελώς παραπλανητικό και αποκαλυπτικό ταυτόχρονα για τους πραγματικούς στόχους των νέων σχολικών εγχειριδίων. Ο απόλυτος διχασμός που εισάγεται μεταξύ γραμμάτων και φθόγγων-φωνηέντων είναι απαράδεκτος από κάθε άποψη και ορθώς η εκπαιδευτικός κα Χρυσού τον εντόπισε, γεγονός που φυσικά ενόχλησε πάρα πολύ και οδήγησε πανεπιστημιακούς δασκάλους να γράφουν με τρόπο εντελώς αναιδή.
Αυτό που υποκρύπτεται πίσω από την διαγραφή του η και του ω από τα φωνήεντα και τους φθόγγους, είναι το γεγονός ότι είναι μακρά. Τιμωρούνται δηλαδή επειδή ως μακρά δεν προφέρονται στην νέα ελληνική, αν και αυτό δεν είναι καθόλου σαφές ότι ισχύει. Τότε όμως, κατά την ίδια λογική, θα έπρεπε να διαγραφούν από τους διφθόγγους και τα αι, τα ευ και τα λοιπά. Στη συνέχεια, ο δρόμος για την επέμβαση στην ιστορική ορθογραφία είναι μικρός και αντί για πλεύση θα γράφουμε πλέφσι, και αντί για αιγοπρόβατα εγοπρόβατα, εφόσον δεν υφίσταται διακριτός ήχος κατά την προφορά. Γιατί όχι; Αφού ο  ήχος δεν υφίσταται προς τι η διατήρηση της ιστορικής ορθογραφίας; Κάτω λοιπόν και όλα τα μακρά φωνήεντα και οι δίφθογγοι.
Ποιoς είναι λοιπόν ο λόγος να πηγαίνεις σε ένα παιδάκι 10 χρονών,
που μπορεί να είναι και αλλοδαπός, να του λες ότι τα φωνήεντα και οι φθόγγοι είναι 5 και μετά από 3 χρόνια να του λες ότι υπάρχουν και άλλα 2 και άλλοι φθόγγοι και άλλα φωνήεντα και δίφθογγοι κοκ.; Τι θέλεις να πετύχεις; Σε τι σκοπεύεις;
Οι 140 γλωσσολόγοι πλανώνται εάν νομίζουν ότι τρώμε κουτόχορτο. Αυτό που κρύβεται επιμελώς πίσω από την κατάργηση των φωνηέντων που είναι μακρά και δήθεν δεν προφέρονται στη νέα ελληνική είναι να στρώσουν το χαλί στην κατάργηση και της ιστορικής ορθογραφίας, όπως ακριβώς κατήργησαν και τον τονισμό και όλες οι λέξεις έχουν πλέον μία τρύπα, όπως έλεγε και ο Ελύτης. Αλλιώς γιατί να μπλέξουν έτσι την εκμάθηση της ελληνικής γραμματικής και να εισάγουν έντονο διχασμό μεταξύ φωνηέντων, φθόγγων και γραμμάτων; Τα φωνήεντα της αρχαίας ελληνικής είναι 7 και επομένως 7 είναι και της νέας. Διότι η ελληνική γλώσσα, παρότι εξελίσσεται, είναι κατά βάση μια και όχι δύο. Τέλος.
Το θλιβερό συμπέρασμα είναι ένα και το βλέπεις ξεφυλλίζοντας όλα τα σχολικά βιβλία δημοτικού και γυμνασίου: η τύχη της ελληνικής παιδείας εδώ και αρκετά χρόνια είναι σε χέρια που μισούν την κλασική και μεσαιωνική ελληνική γραμματεία, είναι δηλαδή σε χέρια μάλλον επικίνδυνα. Έφτασαν στο σημείο να καταργήσουν όλη τη Βυζαντινή Ιστορία και γραμματεία και από την αρχαία να απομείνουν μόνον οι γενικές γραμμές της. Στις πανελλήνιες η ύλη που απαιτείται για την εισαγωγή στις φιλολογικές σχολές έχει συρρικνωθεί στην ίδρυση του ΚΚΕ, τον Μπεναρόγια,  τον Εθνικό Διχασμό και το Κιλελέρ! Η κατάσταση πλέον είναι τραγική.
Βεβαίως η ελληνική γλώσσα δεν έχει να φοβηθεί από γλωσσολόγους και φωνολόγους, όπως δεν φοβήθηκε επί αιώνες ούτε καν από σουλτάνους, διότι είναι κιβωτός παγκοσμίου πολιτισμού. Σ’ αυτήν γράφτηκε η φιλοσοφία, η μεγάλη ποίηση και τα ευαγγέλια και επομένως δεν είναι στην αρμοδιότητα των φωνητικών «επιστημόνων». Είδαμε εξάλλου σε τι χάλια έριξαν την ελληνική παιδεία τα τελευταία χρόνια αυτές οι φανατισμένες και ανελλήνιστες επιστημονικές στρατιές. Επομένως η ελληνική γλώσσα θα επιπλεύσει. Εμείς να δούμε τι θα απογίνουμε…
Πάντως θα ήθελα να συνεισφέρω κι εγώ στον βαθύ αυτό μεταρρυθμιστικό οίστρο των φωνολογούντων γλωσσολόγων, που προσέθεσαν και το «ου» στους φθόγγους, επειδή ακούγεται ως ενιαίος ήχος. Υπάρχει και άλλος φθόγγος, του ουου, το οποίον είναι ξεχωριστό. Αρχίζει μακρό ου και καταλήγει οξύ. Μπορεί κανείς να το ακούσει στον Κωσταντάρα που φωνάζει στην Ρίκα Διαλυνά: «Αλτέζ! Ουου…»…Και αν συμπληρώσουμε και το ενιαίο επίσης«ουμουρλοπατρινιά»,που το λέει στη Μάρω Κοντού, τότε τα φωνήεντα- φθόγγοι ξαναγίνονται φωνητικώς αισίως 7!  Και έχει ο Θεός…
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: